شرکت ملي فولاد ، پساب فاضلاب بروجن را مي‌خرد

کد خبر: 10150 تاریخ انتشار: 1397/01/17 19:22:45
نمایش: 2694
اخبار

گروه صنايع معدني>فولاد- استاندار چهارمحال و بختياري گفت: شرکت ملي فولاد ايران 350 ميليارد ريال براي خريد پساب فاضلاب بروجن و تامين آب مورد نياز فولاد سفيددشت پرداخت مي کند.

به گزارش ماين نيوز، قاسم سليماني دشتکي در نشست با مديرعامل شرکت ملي فولاد ايران و جمعي از مديران چهارمحال و بختياري اظهار کرد: اين مبلغ از سوي شرکت ملي فولاد ايران طي سه سال به شرکت آب و فاضلاب شهري اين استان پرداخت مي شود.
وي تاکيد کرد: اين مبلغ براي خريد سالانه سه ميليون و 200 هزار مترمکعب پساب فاضلاب بروجن برابر 100 ليتر در ثانيه و در مجموع 80 ميليون مترمعکب در طول 25 سال پرداخت خواهد شد.
سليماني دشتکي افزود: در اين نشست مقرر شد تا شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختياري پساب فاضلاب بروجن را در پشت تصفيه خانه به شرکت ملي فولاد ايران تحويل دهد.
وي تصريح کرد: تکميل و بهره برداري از زنجيره فولاد چهارمحال و بختياري يکي از تاکيدهاي سفر رئيس جمهوري در سفر به بام ايران بوده است.
استادار چهارمحال و بختياري بيان کرد: کاهش سطح آب سفره هاي زيرزميني، خشکسالي هاي اخير، ممنوعه شدن دشت هاي کشاورزي و خشکي چشمه ها، قنوات و رودخانه هاي اين استان باعث شده تا مسئولان به منظور مديريت در مصرف آب، استفاده از پساب فاضلاب به عنوان يک منبع پايدار تامين آب صنعت را در دستور کار قرار دهند.
وي اضافه کرد: استفاده از پساب فاضلاب در صنعت و رونق توليد مي تواند باعث افزايش اشتغال، کاهش نرخ بيکاري، بهبود فضاي زيست محيطي، ارتقاي کشاورزي، رشد فعاليت صنعتي و بالا رفتن سرانه اقتصادي شود.
سليماني دشتکي عنوان کرد: مديريت ارشد و مجموعه مديران چهارمحال و بختياري براي دستيابي سريع به اهداف توسعه اي در اين استان فعاليت خود را براساس معيارهاي علمي و منطبق با اقدام کارشناسي به دور از هرگونه فضاي سياسي، جناحي، حزبي و فردي دنبال مي کند.
مديرعامل شرکت ملي فولاد ايران نيز گفت: چرخه فولاد چهارمحال و بختياري به 150 ليتر در ثانيه آب نياز دارد.
عبدالمجيد شريفي اضافه کرد: از اين ميزان اکنون 50 ليتر در ثانيه تامين شده و 100 ليتر بر ثانيه هم از طريق خريد پساب فاضلاب بروجن تامين خواهد شد.
وي ادامه داد: با راه اندازي فولاد چهارمحال و بختياري وضعيت اشتغال، اقتصاد و توليد در منطقه متحول مي شود.
شريفي اظهار کرد: استفاده از پساب توليدي در زنجيره فولاد چهارمحال و بختياري نيز در طرح هاي توسعه اي مورد استفاده قرار مي گيرد.

رئيس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري هم گفت: با توجه به خشکسالي هاي اخير و کاهش شديد منابع آب، استفاده از پساب فاضلاب به عنوان منبع تامين پايدار آب، يکي از اولويت هاي مهم مسئولان براي رونق چرخه توليد در صنعت به شمار مي رود.
سيد نعيم امامي بيان کرد: به همين منظور خريد پساب فاضلاب شهرکرد و بروجن در دستور کار مسئولان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختياري قرار گرفت.
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب شهري چهارمحال و بختياري نيز گفت: اکنون 350 تا 400 ليتر در ثانيه پساب فاضلاب در شهرکرد و 100 ليتر بر ثانيه در بروجن توليد مي شود.
قدرت الله بيگلري پساب سالانه فاضلاب چهارمحال و بختياري را 15 ميليون متر مکعب اعلام و عنوان کرد: از اين ميزان 11 ميليون و 800 هزار مترمکعب در شهرکرد و سه ميليون و 200 هزار مترمکعب در بروجن توليد مي شود.
زنجيره فولاد چهارمحال و بختياري شامل فاز احيا (تبديل گندله آهن به آهن اسفنجي)، فاز فولادسازي (تبديل آهن اسفنجي به اسلب) و فاز توليد (شمش فولادي) است.
به منظور طرح توسعه فولاد در سفر رئيس جمهوري در سال 1393 به چهارمحال و بختياري، ايجاد بخش توليد ورق (نورد سرد و گرم) نيز براي اين طرح در نظر گرفته شد.

مجتمع فولاد چهارمحال و بختياري در منطقه صنعتي سفيد دشت و در 30 کيلومتري شهرکرد واقع است.

افزودن دیدگاه


پیشرفت پروژه

ناحیه احیاء مستقیم ، انباشت و برداشت(98 %)
ناحیه فولادسازی و ریخته گری مداوم(94 %)
ناحیه پشتیبانی و جنبی(86 %)
پیشرفت کل(91 %)
تصاویر روز
جراید و رسانه ها

آرشیو

پیوندها


















 

آمار سایت

آنلاین ها
22
امروز
579
دیروز
673
هفته
10292
ماه
192045
کل
238596
 

نظرسنجی

نظر شما در مورد پرتال جدید چیست؟